петак, 21. јул 2023.

 

ДОЂОСМО ДО ЗАСЛУЖЕНОГ РАСПУСТА...

Плава звезда, јул 2023.  


Као и прошле, тако и ове школеске године, последњи број Плаве звезде посвећујемо осмацима. 

У овом броју прочитајте како учитељице и разредне старешине виде своје ученике, осмаке са којима су провели четири године одрастања и школовања. 


- Милија Станојевић - ученик генерације - Млађима бих препоручио да буду упорни


- ДОДЕЛА ДИПЛОМА И НАГРАДА НАЈБОЉИМ УЧЕНИЦИМА (ВИДЕО)


- ПРЕПОРУКА ЗА ЧИТАЊЕ ОВОГ ЛЕТА 






Плава звезда, јул 2023.  

Поздравна реч 

Драги ученици, драги осмаци,

На крају сваке школске године некао смо навикли да највише пажње поклонимо осмацима који две недеље раније од свих осталих заврше школску годину, али и због тога што се од њих опраштамо што се осмогодишњег школовања тиче и испраћамо, бодрећи их, у нове животне подухвате.

Искористићу прилику да похвалим све ученике, јер и поред скраћивања школске године, сви сте успели да остварите успех који сте желели, савладате потребно градимо и успешно завршите школску годину. Честитам вам на томе и желим да једнако успешни будете и у наредној школској години.

Драги осмаци, вама се посебно обраћам. Увек ми је једнако тешко и са одређеном носталгијом, али и са великим поносом, испраћам сваку генерацију осмака. Ви сте имали ту несећу да вас је од петог разреда задесила ковид ситуација, онлајн и комбинована настава; међутим, поносна сам јер сте успели све препреке да савладате и да дођете до свог циља, успешног завршетка осмог разреда. Поносна сам и срећна што сте сви добро урадили завршни испит, уписали жељене школе, а посебно ме радује што сам у свима вама видела младе, добре људе спремне да се образују и усавршавају своје вештине. Врата наше школе су вам увек отворена. Ту смо да са вама поделимо све ваше успехе, да пружимо подршку и да вас бодримо. У једно сам сигурна, никада ме нећете изневерити као људи.  Поносно и уздигнуте главе корачајте кроз живот. 

Свима вама, драги ђаци, као и својим колегама, желим леп одмор до почетка нове школске године.

Драгана Крстић, директорка школе

Плава звезда, јул 2023.  

Ова генерција осмака је по много чему била посебна, своја. Кроз осам година школовања они су на различите начини показали како су доживљавали своје наставнике, пре свега разредне старешине. На следећим странама ћемо прочитати и видети како су то њих виделе њихове учитељице и разредне старешине. Кренимо у времеплов сликом и речју...

Тестерицу у руке, па да почнемо... 

Тог 2. септембра 2019. године ушли сте у учионицу техничког збуњени, али са осмехом. Кажу дечији осмех улепша дан, висте тим осмехом мени улепшали живот!!! 
Порука вама: Искулирај. Не нервирај се. Воли. Мири се. Праштај. Осећај. Плачи. Смеј се. Грли. Љуби. Шетај по киши. Гледај у небо. Певај. Скачи. Дивљај. Упознај људе. Говори ћао и ономе кога не знаш. Ради било шта, све што ти падне на памет. Живот је један. Нема времена. - Џим Морисон
                                                    Ваш разредни Јова Јованов    



         



      Своји и несташни, 
        али увек заједно! 





      


              Са учитељицом 
            Зекијом Ћеремагић






    Када разредној стигне пошта... 


Скупише се деца у задње клупе кабинета математике. Чује се кикот, задиркивање, шуштање, шапутање. Примећујем, машу главама, окрећу се ка мени, погледају, па се опет смешкају и у групама нешто коментаришу, премештајући се са ноге на ногу. И онда важни, као на војној паради, приђоше и предадоше ми у руке бели папир коментаришући - Ево, разредна, ту је све написано, изволите позивницу. Отварам, а у њој 28 срца - већих, мањих, заљубљених, смушених, успаваних, опуштених, лако ћемо срца, срца није битно, разредна, зашто баш ја срца, срца заборавио сам, разредна, срца има времена. Гледам их и кажем себи - Ово су још једни осмаци, беху дечица петаци, па порастоше и морају да оду. Соколови и соколице морају да полете. Нека им је лет висок и нека досегне до звезда. Већ за који месец срешћу их као средњошколце. Знам, рећи ће, - Сада је боље дружење, лудило, школа иде некако. Срешћу их и као младе људе запослене или студенте и рећи ће - Па где сте ви, разредна, како сте, треба ли нешто? И надам се, срешћу их у градском парку са породицом и децом, како се играју, смеју, грле и љубе своје најмилије. На крају, срешћу их као добре и племените људе. Рећи ћу тада себи - Сада је добро, одахни, Радице! И чуваћу позивницу! 

Ваша разредна Радица Миловановић

Ако се питате чега има у фиокама једне учитељице, одговор није тежак. Прегршт радова, песама и фотографија, успомена које никада не бледе. Учитељица Невенка Петровић своје своје ученике види управо овако, кроз загрљај. 

Одлази још једна генерација. Седма по реду. Могли смо се сретати по ходницима школе донедавно, а сада ћемо ко зна где и ко зна када. Одлепршали су. Свако за својом срећом, за својим талентом, у потрази за знањем. Требало би да напишем нешто о њима, а ја бих се радије њима обратила. 
Децо драга, 
Живо ми стоји у сећању први дан вашег школовања, топао и леп. Обучени у најлепша одела, озарени, пуни наде и вере у оно што вас чека, стојите мирно и слушате пажљиво када ће вас учитељица прозвати. Од првога дана предали сте се потпуно и вредно, слушању и учењу. Надметали сте се у својим талентима и вредностима и крупним корацима, по два степеника пењали сте се уз лествице знања и вештина. Успех није изостао. Чујем да има вуковаца међу вама и да је један од вас ђак генерације. Ако, добро је то.
Него, оно што вас је највише уздигло у моме сећењу је поверење, вера коју сте имали од првога тренутка. У мене, у књиге, у образовање, у школски систем. Желим вам да њу никада не изгубите, да наставите да верујете и да вас радозналост и глад за знањем никада не напусти. 
Воли вас ваша учитељица Нена






Велике реке имају ушће које их претвара у океан. Велики ветар прозрачне путеве према равници. Ја имам само сан, обични малецки сан у ком сам за педаљ ближи понекој звезди и птици.




       

Радови ученика су албуми који никада не бледе! 
 




О, да ми је нешто па да будем река,
Па да течем испред твоје куће мале;
Певајући теби, да разбијем вале
О прагове где ти стаје нога мека.








Прече од падежа и глаголских облика је доброта... 


Учила их је животу тумачећи књижевна дела и поступке књижевних јунака. Доживљавали су је као строгу, али праведну, а она им је поручила: 

Драги осмаци,
Стигли смо до краја једног важног периода у вашим животима. Иза вас су остала сећања на полазак у школу, учитељицу, ситне несташлуке, наставнике, прве љубави, другаре...

Учитељице и наставници су се потрудили да вам пренесу знање и вештине и дали су вам безброј мудрих савета. Сада је на вама да смело закорачите у будућност. Нека вам стопала буду везана за тло, а глава високо у облацима. Kорачајте путевима успеха сигурни у себе и своје знање! 
                                                                                          Ваша разредна Зорана




Ако хоћеш да одлетиш
склопи очи
и све јаче веруј.
Веруј као никад
у све оно што је чудно.

 

Четири године проведене заједно брзо су прошле као трептај ока. Сећам се пријема првака. Чврсто сте држали родитеље за руке и стидљиво гледали једни друге, а неки и са сузама у очима. Убрзо смо постали сложна дружина. Надам се да ће свако од вас изаћи на прави пут. Били смо и остали најбољи! Воли вас ваша учитељица Цеца








Кад се чује пиштаљка... 


Старешинству VIII-1 се нисам надао. Помало затечен, а опет, било ми је драго да се уклапам са њима у изласку из  наше школе. Наиме, пензија ме је чекала нешто пре њихове матуре.
Значи, још један изазов у каријери, боље рећи у овом дивном позиву, професора и одељењског старешине.
Сви пуни енергије, уверења да су само они у праву, заљубљени, љути, весели, вредни, лењи, различити, а исти; и моји.  Моје VIII-1.
Желим вам здравља, насмејане дане, велике успехе и вере у себе!
Ваш разредни Драган - Гаги 


Последња три месеца сам био сам вама, наследивши вашег претходног разредног, а мог колегу Драгана, и месец дана нам је требало да се упознамо.
Било је ту свега - суза, смеха, кукања; како су оцене лоше и како би ваљало да их поправљамо. 
Физучко, иако обично омиљени предмет, није се ревносно радило. Било је пречих ствари, а ја сам морао то да разумем. 
Ту су биле приче о матурској вечери, ко ће с ким ићи, ко кога не готиви, ко кога воли, ко са ким ни за живу главу неће на матуру; али ће опет на крају сви плакати што се растају.
Било је написаних порука, кога да зовем од родитеља, кога не, ако направе неку "глупост", брзо сам схватио који родитељ је блажи, а који строжи.
За себе кажу да су ђаци лошег типа и да одлазе из принципа. Ипак мислим да није тако. Видео сам да им је потајно жао што одлазе из школе, јер нико их неће разумети и имати толико стрпљења као у основној школи. Иако смо се упознавали и учили једни од других, посматрајући вас из прикрајка спознао сам једно, једно добро и бунтовно одељење младих људи који започињу своју нову утакницу. Зато ћу вам рећи - 
Децо, смеј те се, радујте се новим изазовима, пред вама је живот. У средњој радите физичко и немој неко да има мању оцену од петице. 😊
Без обзира на све проблеме на које ћете наилазити знајте да је сваки проблем решив и све ће проћи, само немојте бити лоши људи, то никако не пролази. Ви сте моја прва генерација коју сам извео, моје  8-1  јер може бити само један. Увек ћу вас памтити. 

Ваш разредни Слободан Маринков

Много деце је прошло кроз мој живот. Углавном их памтим по добром, ако је и било нечег ружног све сам брзо заборавила. Ово 8-1 памтим по њиховој доброти и раду, ако сте у раду мало и попустили, све је то део одрастања и пубертета. За мене сте и даље најбољи, драга децо. Памтим вас по доброти, послушности и оним погледима упртим у мене јер сам вам често кроз шалу важне ствари говорила. Такође, било је много тога и смешног и незрелог и детињастог; јер ви сте само деца. Свакако, ја ћу вас памтити онако како сам вас испратила у пети разред, и знам да ћете то оправдати кроз животДецо, воли вас ваша учитељица и желим вам храброст, борбу и поштење кроз живот и знајте да вас увек мислима пратим.

                                                                                                         Учитељица Ангелина

Плава звезда, јул 2023.  
  

ИНТЕРВЈУ СА ЂАКОМ ГЕНЕРАЦИЈЕ

Милија, можеш ли нам рећи нешто о себи? Како би ти себе описао? Шта Милија воли да ради и како проводи слободно време? Обично твоји вршњаци мисле да су одлични ђаци штребери, слажеш ли се ти са тим?
Ја сам Милија Станојевић, тренирам пливање, ишао сам свих осам година у ову школу и у њој стекао пуно знања у пријатеља. Никад нисам знао како себе да опишем, могу само да кажем да мислим да сам добра особа, томе ме уче код куће пре свега. Увек сам више волео од других да чујем какав сам и оставим што бољи утисак код других. Своје слободно време проводим управо у ономе што највише волим да радим: тренирам, дружим се, читам нешто што ме интересује... Не слажем се да су сви одлични ђаци штребери, као што моји вршњаци мисле. Верујем да има пуно одличних ђака који успеју да буду, јелда, одлични и да раде још много тога сем да добијају петице.

   Изабран си за ђака генерације. Какав је осећај бити најбољи ученик међу скоро 100 ученика?

Изабран сам за ђака генерације и осећај је диван. Не само то звање, већ то што мени то показује да се толико тога уложеног на крају исплатило.

Шта је био твој мотив и да ли је увек било лако добијати петице и освајати награде на такмичењима?

Милија у пројекту Негујмо српски језик
Мој мотив је увек био да учим за себе. Добијање петица некад зна да буде лако, као што зна да буде и изазовно. Такмичења су сама по себи изазов и показатељ колико се тога зна и скоро на свако сам ишао са том идејом. Узети награду је лако, пут којим се та награда осваја је оно што је тежи део.

Да ли си поред школе и школских обавеза имао времена и за дружење и провод?

За дружење и провод, поред школе и осталих обавеза, увек сам имао времена; некад мање, а некад више.

Како ћеш памтити основну школу? Кога сигурно нећеш потиснути из сећања?

Основну школу ћу памтити засигурно као место где сам увек добро дошао, верујем да из сећања нећу потиснути своју разредну, поједине наставнике и пријатеље.

Какви су твоји планови за даље? Коју си школу уписао и чиме желиш да се бавиш у животу?

   Уписао сам Гимназију "Урош Предић" и још увек не могу да пронађем себе у неком занимању. Верујем да ће се то у неком тренутку променити. 

     Шта би поручио млађим другарима, како да буду једнако успешни као ти?

Млађима бих поручио да буду упорни, трудољубиви и да из било које ситуације извуку оно најбоље што могу.

Плава звезда, јул 2023.  

ДОДЕЛА ДИПЛОМА И НАГРАДА НАЈБОЉИМ УЧЕНИЦИМА


Дана 26. јуна у школи су додељене дипломе и награде најбољим свршеним осмацима. Диплому Доситеј Обрадовић добили су ученици за одличан успех и примерно владање у току школовања, а Вукову диплому су добили ученици са просеком 5,00. Дипломе и награде у вредним, капиталним делима наше и светске књижевности,  ученицима је уручила директорка школе Драгана Крстић, која им се том приликом обратила, захвалила на сјајном презентовању наше школе на разним такмичењима и пожелела успех и сјајне резултате и кроз даље школовање. 
Кликом на линк погледајте свечану диделу. 









Вредне награде за 
најбоље ученике из генерације



Добитници Вукове дипломе




Награђени ученици са старешинама и директорком школе





Добитници Доситејеве 
и Вукове дипломе

Плава звезда, јул 2023.  


ПРЕПОРУКА ЗА ЧИТАЊЕ ОВОГ ЛЕТА

Читање је одличан начин за учење, али  подстиче и креативност. Обогаћен речник може вам помоћи да се боље писано изражавате и да се емоционално и когнитивно развијате. Читање, а нарочито читање из задовољства, подстиче позитиван став и боље изражавање и усмено и писмено. Овде ћете прочитти само неке од наслова које бисте овог лета могли да прочитате и учините заиста нешто корисно за себе. Ми издвајамо неке од популарних насова, ви изаберите. 





Ова књига враћа чаролију опуштених недељних поподнева и бескрајно дугих летњих дана – јер су они и даље ту ако желите да их пронађете. 






Земљо, отвори се, Овоме се нисам надао!, Оставите ме више на миру!, На дну дна, Само ми је још то фалило!..






Глигорије Пецикоза Хајдук долази из села у Београд и полази у осми разред. Труди се да буде прихваћен и као изванредан кошаркаш, и као добар друг, и као одличан ђак, и као одговоран син. 




Наћи ће одговоре на многа питања која немају коме да поставе или се можда стиде да питају. Сазнаће како да одржавају хигијену, како да се правилно хране, који је спорт као створен за њих, како да организују своје време, како да се понашају у друштву и да се осећају добро. 









Тамо у мору, поред стена, било је још нечег осим таласа – нечег тамног, великог, што би повремено провирило изнад таласа, а онда поново нестало. Шта је то могло бити? 




Сваког јутра је одлазила у школу, а поподне се, као и остали млади наркомани, проституисала на станици Зоо и тако долазила до новца за дрогу. Њена мајка скоро две године није знала да јој ћерка води двоструки живот.  



У њој се говори о променама које се дешавају у пубертету, о одржавању личне хигијене и нези лица и тела. 




Ако прочиташ ову књигу, научићеш да летиш или да се бар мало подигнеш од земље… 




Фани, главна јунакиња романа заједно са својим братом Гијомом и дедом покушава да открије ко је Јан, младић који се у току Другог светског рата, као трогодишњи дечачић, обрео у Француској.  








Плава звезда, јул 2023.  

УЖИВАЈТЕ НА РАСПУСТУ - ЗАБОРАВИТЕ ТЕЛЕФОНЕ, ИЗАЂИТЕ НАПОЉЕ...



Ваш задатак је да погодите како се зову иге приказане на фотографијама, питате маме, тате, баке и деке како се играју, окупите екипу и уживате! 















ВИДИМО СЕ У СЕПТЕМБРУ!!!

ИМПРЕСУМ:

Новинарска секција ОШ "Мирослав Антић Мика"
Чланови:  Наталија Николчић , Елена Бижић, Тамара Хајл, Огњен Мирча, Ђорђе Илић, Никола Митић, Тамара Обрадовић, Лазар Стојковић, Огњен Гверо, Емилија Чогурић, Лазар Шуица
Руководилац секцији и уредник блога "Плава звезда": Драгомир Бурнаћ, наставник српског језика и књижевности 



Ако хоћеш да одлетиш склопи очи и све јаче веруј. Веруј као никад у све оно што је чудно.

Извор садржаја: https://antologija.in.rs/miroslav-mika-antic-krila-tekst-video/
Ако хоћеш да одлетиш склопи очи и све јаче веруј. Веруј као никад у све оно што је чудно.

Извор садржаја: https://antologija.in.rs/miroslav-mika-antic-krila-tekst-video/

Нема коментара:

Постави коментар