У ОВОМ ИЗДАЊУ ПЛАВЕ ЗВЕЗДЕ ИЗМЕЂУ ОСТАЛОГ ПРОЧИТАЈТЕ....
Најбољима у генерацији додељене Вукова диплома, диплома Доситеј обрадовић и вредне награде
Када је реч о руковођењу школом, и ове године сам се трудила да, у складу са могућностима, унапредим наставу. Обновљен је библиотечки фонд новим насловима, замењена је столарија у једном анексу школе, а у плану је да се радови наставе и у преосталим деловима. Иако наша школа не спада у ред старијих у граду потребна јој је реконструкција, али увек настојим да пре свега обезбедимо услове неопходне за квалитетно извођење наставе, јер то сматрам приоритетом.
На крају, желим да се захвалим свим својим колегама на доброј сарадњи и преданом раду, родитељима на указаном поверењу и подршци, и наравно, свим ученицима на посвећености, труду и лепом владању. Свима желим леп и испуњен летњи распуст и да се у септембру поново сретнемо одморни, насмејани и пуни нове енергије.
РЕТРОСПЕКТИВА АКТИВНОСТИ ТОКОМ ДРУГОГ ПОЛУГОДИШТА ШКОЛСКЕ 2024/25. ГОДИНЕ

2. место - Дуња Бакић 8-2 (песма)
2. место - Леонора Штета 7-4 (састав)
3. место - Андреа Денћан 7-2 (састав)
3. место - Ива Петковић 6-3 (састав)
Општинско такмичење у малом фудбалу одржано је 7. маја на теренима код Хале спортова на Стрелишту. У конкуренцији ученика учествовало је 14 екипа. Наши ученици су у четвртфиналу победили ученике из Јабуке резултатом 7:1, у полуфиналу били су бољи од ученика ОШ „Стевица Јовановић“ 4:0. У финалу су победили екипи ОШ „Ђура Јакшић“ резултатом 5:0.
Филип Јаковљевић из VII-1 освојио је друго место на државном такмичењу макетарства.
ИСПРАЋАЈ ОСМАКА ПОСЛЕДЊЕГ ДАНА ШКОЛЕ
ИНТЕРВЈУ СА МИХАЈЛОМ МИЛОРАДОВИЋ, УЧЕНИКОМ ГЕНЕРАЦИЈЕ
Михајло Милорадовић је ученик VIII-2 разреда и у генерацији која броји сто свршених основаца, он је збиром свих резултата, како успеха на крају сваког разреда, тако и по броју освојених награда на такмичењима, најбољи међу својим вршњацима и због тога је понео ласкаву титулу ђака генерације.
У разговору са Михајлом сазнали смо да му основна школа није била тешка, али по његовим речима, највећа прекретница му је био прелазак у пети разред. - Као највећи изазов у свом школовању од првог до осмог разреда истакао бих пети разред који је за мени био најтежи. Тешко сам се прилагодио петом разреду, великом броју предмета и часовима од 45 минута, с обзиром да сам четврти разред завршио у специфичним условима због ковида, рекао је Михајло. Међутим, како је Михајло рекао, упркос свим овим изазовима он је управо у петом разреду освојио највећи број награда и ишао на највећи број такмичења.
Што се тиче школовања у нижим разредима, Михајло истиче - Ниже разреде ћу памтити пре свега по својој учитељици Госпави Пејчић која је веровала у мене, бодрила ме, подржавала и увек је имала времена за мене. Захваљујући њој ја сам четврти разред завршио по програму ИОП 3, по коме раде надарени ученици. То дугујем својој учитељици.
- Као најтеже предмете бих издвојио немачки језик и географију, због захтева који су стављени испред мене, али могу рећи да сам уз мало више труда и то савладао. Најлакше сам учио биологију и физику. Географију ми је предавала моја разредна Душанка Стајчић и она је, такође, имала пуно разумевања за мене, саветовала ме и усмеравала када је то било потребно, - рекао је Михајло.
На питање кога ће посебно памтити од наставника, поред учитељице и разредне, Михајло каже - Дефинитивно ћу памтити наставника биологије Зорана Миловановића. Поред тога што сам волео његов начин објашњавања, повезивања лекција са свакодневним животом и начином оцењивања, наставник Зоран ме је најбоље разумео. Веома сам захвалан и учитељици, разредној, наставнику Зорани, наравно и мојим родитељима јер су увек били уз мене као огромна подршка.
- Није ми било посебно тешко да будем одличан ђак и да понесем титулу ђака генерације, поред редовног учења, много је допринело и то што сам увек пазио и слушао на часу, - рекао је Михајло.
Од многобројних такмичења на којима је учествовао посебно истиче математику и физику. Није имао превише страха од завршног испита, а као изборни предмет је изабрао физику. - Нисам изабегао географију јер има много података које треба научити напамет, а ја волим да разумем оно што учим и не волим да учим напамет. Највише сам страховао од теста из српског језика, не од граматике, већ од књижевности јер ту никад не знам шта могу да ме питају.
Михајло је уписао Електротехничку школу "Никола Тесла" у Панчеву АЈ-ТИ смер. Од средње школе очекује ново прилагођавање, али верује да ће све бити у реду.
Будућим основцима поручује да редовно уче, слушају на часу и следе његов пример да седе увек у првим клупама до наставника, потврђујући да је истина када наставници кажу да се највише научи на часу.
Михајлу желимо много успеха у даљем школовању и радујемо се свим његовим будућим успесима.
☆ Плава звезда, јул 2025. ☆
НАГРАЂЕНИ УЧЕНИЦИ НОСИОЦИ ВУКОВЕ И ДОСИТЕЈЕВЕ ДИПЛОМЕ
Међу награђеним ученицима су носиоци специјалне дипломе „Доситеј Обрадовић“ за изузетне резултате из одређеног предмета и дипломом „Вук Караџић“ за успех 5,00 током осмогодишњег школовања. Директорка школе Драгана Крстић је свим ђацима честитала на изузетном успеху и пожелела им да једнако успешни остани у средњој школи.
Специјалну диплому „Доситеј Обрадовић” из VIII-1 понели су следећи ученици: Андрија Минић, Ђорђе Анђелковић, Марко Зубовић, Огњен Шегрт, Наталија Николчић, Уна Ресановић, Уна Стојановић, Елена Бижић.Носиоци диплому „Вук Караџић” из VIII-1 су Ђорђе Анђелковић, Андрија Минић. Носиоци дипломе „Доситеј Обрадовић” из VIII-2 су: Петра Ђијић, Ива Костић, Николина Милутинов, Јелена Миловановић, Михајло Милорадовић, Милош Давидовић, Урош Паулица.
Међу награђеним ученицима су носиоци специјалне дипломе „Доситеј Обрадовић“ за изузетне резултате из одређеног предмета и дипломом „Вук Караџић“ за успех 5,00 током осмогодишњег школовања. Директорка школе Драгана Крстић је свим ђацима честитала на изузетном успеху и пожелела им да једнако успешни остани у средњој школи.
Ђак генерације је: Михајло Милорадовић из VIII-2. Поносним родитељима честитамо и желимо да им деца, а наши ученици, и даље нижу добре резултате и буду понос и њим и нама.
☆ Плава звезда, јул 2025. ☆
МАЛИШАНИ ИЗ БОРАВКА ПОКАЗАЛИ СВОЈЕ ТАЛЕНТЕ И ПОСВЕЋЕНОСТ
У нашој школи ради боравак у коме време проводи, учи, решава домаће задатке, ствара невероватне креативне радове и дружи се око осамдесет ученика првог и другог разреда, под будним оком учитељица Светлане Мунић и Оливере Бован. Колико су малишани вредни и креативни закључите сами када погледате њихове радове. Могло би се рећи да у боравку настаје права мала чаролија.
☆ Плава звезда, јул 2025. ☆ КУЛТУРНО НАСЛЕЂЕ - МУЗЕЈИ
Ученици шестог разреда, на часовима ликовне културе, у оквиру наставне јединице Културно наслеђе - музеји, имали су врло неуобичајен задатак који су успешно извели. Радови су рађени у пару, а задатак је био да истраже о задатом музеју, а затим осмисле и дизајнирају страницу часописа којом ће представити задати светски музеј или галерију. Радове је надгледала и давала смернице за рад наставница ликовене културе Снежана Кнежевић.
☆ Плава звезда, јул 2025. ☆
ШТЕТНОСТИ И ОПАСНОСТИ УСЛЕД КОНЗУМИРАЊА ЕЛЕКТРОНСКИХ ЦИГАРЕТА - ВЕЈПА
У
последњих неколико година сведоци смо пораста популарности електронских
цигарета, посебно међу младима. Многи малолетници верују да су електронске
цигарете, односно вејпови, мање штетни од класичних цигарета, али бројна истраживања
показују да то није тачно. Напротив, коришћење ових уређаја у младом узрасту
може имати озбиљне последице по здравље.
Шта су електронске цигарете?
Електронске
цигарете су уређаји који загревају течност и претварају је у аеросол, који
корисник удише. Те течности често садрже никотин, ароматизаторе и друге
хемикалије. Постоје у различитим облицима и укусима, што их чини привлачним
младим људима.
Зашто су електронске цигарете штетне?
- Присуство никотина:
Већина вејпова садржи никотин – супстанцу која изазива велику зависност.
Мозак малолетника је у развоју, и излагање никотину може утицати на
памћење, учење, концентрацију и понашање. - Респираторни проблеми:
Удисање хемикалија из електронских цигарета може изазвати оштећења плућа,
хронични кашаљ, отежано дисање и повећану склоност ка инфекцијама. - Ризик од других
зависности:
Употреба вејпова код младих повећава вероватноћу да ће касније прећи на
дуванске цигарете, алкохол или друге психоактивне супстанце. - Психолошки утицај:
Зависност од никотина код малолетника може изазвати анксиозност,
раздражљивост и депресивне симптоме. Вејпинг се често повезује и са падом
школског успеха и смањењем мотивације. - Обмањујући маркетинг:
Произвођачи вејпова често користе шарене дизајне, укусе као што су
чоколада, јагода или ванила и рекламе које привлаче младе, чиме несвесно
подстичу децу да започну са употребом.
Последице на друштвени живот и околину
Осим
здравствених проблема, вејпинг може довести и до друштвене изолације, конфликта
са родитељима и наставницима, као и до дисциплинских мера у школи. У неким
случајевима, малолетници улазе у контакт са нелегалним изворима набавке
вејпова, што их може довести у сукоб са законом.
Електронске
цигарете нису безопасне. Напротив, оне представљају озбиљну претњу по здравље
малолетника, како физичко, тако и психичко. Важно је да ученици, родитељи и
наставници буду информисани о опасностима и да заједнички раде на превенцији.
Најбоља одбрана од зависности је знање, подршка и здрав начин живота. БИРАЈ ЗДРАВ ЖИВОТ - РЕЦИ НЕ ВЕЈПУ!
☆ Плава звезда, јул 2025. ☆
КАКО КВАЛИТЕТНО ПРОВЕСТИ РАСПУСТ
Да
би сте квалитетно провели летњи распуст, важно је да се време
током распуста искористи за одмор, али и за развој различитих вештина, неговање
интересовања и креативности.
Ево неколико корисних и забавних начина како да паметно и квалитетно организујете лето. Наравно, све активности прилагођавате вашим могућностима и потребама, само се трудите да вам никад не буде досадно.
Читање књига
- Распуст је идеално
време за читање ван школског програма. Можете читати књиге по свом избору –
авантуристичке, хумористичке, фантастичне, стрипове или сликовнице.
- Посете библиотеци могу
постати редовна активност.
Креативне радионице 
- Можете учествовати у ликовним,
музичким или драмским радионицама помаже развоју маште и самопоуздања.
- Можете правити
колаже, цртати, сликати или писати своје приче и песме.
Борaвак у природи
- Излети, камповања,
шетње и игре у природи доприносе физичком здрављу и емоционалном развоју, искористите то.
- Бављење спортом
(бицикл, пливање, фудбал, трчање) је одличан начин да останете активни.
Друштвене
и логичке игре 
- Друштвене игре подстичу
размишљање, стрпљење и сарадњу (нпр. шах, „Не љути се човече“, картице).
- Са другарима можете правити и
домаће квиз игре или загонетке.
Учење кроз игру
- Учење нових вештина на
занимљив начин: основи кувања, шивења, израда предмета од рециклажног
материјала - мислите о томе.
- Едукативне апликације и
видео-садржаји могу бити корисни, ако их користе умерено.
Помоћ
у кући 
- Распуст је прилика да развијате одговорност: постављање стола, заливање цвећа, сређивање
собе током распуста могу бити редовне забавне обсвезе, нарочито ако на крају следи награда.
- Заједничке активности
са родитељима јачају породичне односе - недајте им да "дремају".
Дружење и емпатија
- Посетите родбину, дружите се са пријатељима и децом из комшилука, тако ћете градити социјалне вештине.
- Учите како да помогнете другима (нпр. старијим особама у комшилуку) - тако ћете развијати емпатију.
Ово су само неки од предлога који вам могу помоћи. Слободно направите вашу листу активости. Уживајте, а ми се видимо у септембру!

☆ Плава звезда, јул 2025. ☆
МАЛИШАНИ ИЗ БОРАВКА ПОКАЗАЛИ СВОЈЕ ТАЛЕНТЕ И ПОСВЕЋЕНОСТ
КУЛТУРНО НАСЛЕЂЕ - МУЗЕЈИ
Ученици шестог разреда, на часовима ликовне културе, у оквиру наставне јединице Културно наслеђе - музеји, имали су врло неуобичајен задатак који су успешно извели. Радови су рађени у пару, а задатак је био да истраже о задатом музеју, а затим осмисле и дизајнирају страницу часописа којом ће представити задати светски музеј или галерију. Радове је надгледала и давала смернице за рад наставница ликовене културе Снежана Кнежевић.
☆ Плава звезда, јул 2025. ☆
ШТЕТНОСТИ И ОПАСНОСТИ УСЛЕД КОНЗУМИРАЊА ЕЛЕКТРОНСКИХ ЦИГАРЕТА - ВЕЈПА
У последњих неколико година сведоци смо пораста популарности електронских цигарета, посебно међу младима. Многи малолетници верују да су електронске цигарете, односно вејпови, мање штетни од класичних цигарета, али бројна истраживања показују да то није тачно. Напротив, коришћење ових уређаја у младом узрасту може имати озбиљне последице по здравље.
Шта су електронске цигарете?
Електронске цигарете су уређаји који загревају течност и претварају је у аеросол, који корисник удише. Те течности често садрже никотин, ароматизаторе и друге хемикалије. Постоје у различитим облицима и укусима, што их чини привлачним младим људима.
Зашто су електронске цигарете штетне?
- Присуство никотина:
Већина вејпова садржи никотин – супстанцу која изазива велику зависност. Мозак малолетника је у развоју, и излагање никотину може утицати на памћење, учење, концентрацију и понашање. - Респираторни проблеми:
Удисање хемикалија из електронских цигарета може изазвати оштећења плућа, хронични кашаљ, отежано дисање и повећану склоност ка инфекцијама. - Ризик од других
зависности:
Употреба вејпова код младих повећава вероватноћу да ће касније прећи на дуванске цигарете, алкохол или друге психоактивне супстанце. - Психолошки утицај:
Зависност од никотина код малолетника може изазвати анксиозност, раздражљивост и депресивне симптоме. Вејпинг се често повезује и са падом школског успеха и смањењем мотивације. - Обмањујући маркетинг:
Произвођачи вејпова често користе шарене дизајне, укусе као што су чоколада, јагода или ванила и рекламе које привлаче младе, чиме несвесно подстичу децу да започну са употребом.
Последице на друштвени живот и околину
Осим здравствених проблема, вејпинг може довести и до друштвене изолације, конфликта са родитељима и наставницима, као и до дисциплинских мера у школи. У неким случајевима, малолетници улазе у контакт са нелегалним изворима набавке вејпова, што их може довести у сукоб са законом.
Електронске цигарете нису безопасне. Напротив, оне представљају озбиљну претњу по здравље малолетника, како физичко, тако и психичко. Важно је да ученици, родитељи и наставници буду информисани о опасностима и да заједнички раде на превенцији. Најбоља одбрана од зависности је знање, подршка и здрав начин живота.
БИРАЈ ЗДРАВ ЖИВОТ - РЕЦИ НЕ ВЕЈПУ!
☆ Плава звезда, јул 2025. ☆
КАКО КВАЛИТЕТНО ПРОВЕСТИ РАСПУСТ
Да би сте квалитетно провели летњи распуст, важно је да се време током распуста искористи за одмор, али и за развој различитих вештина, неговање интересовања и креативности.
Ево неколико корисних и забавних начина како да паметно и квалитетно организујете лето. Наравно, све активности прилагођавате вашим могућностима и потребама, само се трудите да вам никад не буде досадно.
Читање књига
- Распуст је идеално време за читање ван школског програма. Можете читати књиге по свом избору – авантуристичке, хумористичке, фантастичне, стрипове или сликовнице.
- Посете библиотеци могу постати редовна активност.
Креативне радионице
- Можете учествовати у ликовним, музичким или драмским радионицама помаже развоју маште и самопоуздања.
- Можете правити колаже, цртати, сликати или писати своје приче и песме.
Борaвак у природи
- Излети, камповања, шетње и игре у природи доприносе физичком здрављу и емоционалном развоју, искористите то.
- Бављење спортом (бицикл, пливање, фудбал, трчање) је одличан начин да останете активни.
Друштвене
и логичке игре
- Друштвене игре подстичу размишљање, стрпљење и сарадњу (нпр. шах, „Не љути се човече“, картице).
- Са другарима можете правити и домаће квиз игре или загонетке.
Учење кроз игру
- Учење нових вештина на занимљив начин: основи кувања, шивења, израда предмета од рециклажног материјала - мислите о томе.
- Едукативне апликације и видео-садржаји могу бити корисни, ако их користе умерено.
Помоћ
у кући
- Распуст је прилика да развијате одговорност: постављање стола, заливање цвећа, сређивање собе током распуста могу бити редовне забавне обсвезе, нарочито ако на крају следи награда.
- Заједничке активности са родитељима јачају породичне односе - недајте им да "дремају".
Дружење и емпатија
- Посетите родбину, дружите се са пријатељима и децом из комшилука, тако ћете градити социјалне вештине.
- Учите како да помогнете другима (нпр. старијим особама у комшилуку) - тако ћете развијати емпатију.
Ово су само неки од предлога који вам могу помоћи. Слободно направите вашу листу активости. Уживајте, а ми се видимо у септембру!















































Нема коментара:
Постави коментар